Netolice 2010

23.06.2010 | Autor článku: Majer Karel

Přečteno 1708x

„Může – li se něco pokazit, pokazí se to“, říká Murphyho zákon, který dá určitě aplikovat i na počasí, provázející 3. a 4. soutěž seriálu Mi ČR sekce NS v Netolicích ve dnech 18. až 20. června v kempu Podroužek. Protože Netolice nejsou Jinolice, jsou od Čelákovic podstatně dále a dojíždět denně se tam nedá, objednali jsme si s manželkou v kempu chatu, od čtvrtka do neděle. Soutěže jsme spojili s prodlouženým víkendem, abychom navštívili některé krásné jihočeské zámky.

Ve čtvrtek jsme do kempu dorazili v poledne. Na rybníku sice už byly tratě připravené, ale registrace byla až večer. Po ubytování a krátké přestávce jsme se vydali na výlet do Českého Krumlova. Zámek byl celé odpoledne v obležení potomků Jamamotových. K večeru jsme vrátili zpět do kempu. Nad námi pluly po obloze tmavé mraky, ale zatím nepršelo. Doufali jsme, že nasáklá půda po předchozích deštích trochu vyschne. Marně. Kolem jedenácté večer se z oblohy spustily provazy deště a vydrželo to až do rána. Půda byla nasáklá vodou jako houba..

V pátek, před zahájením soutěží, se počasí ustálilo, objevilo se sluníčko a plachetnicím začal foukat vítr. Stejně jako v Jinolicích zahajovaly modely F2 B, pouze 3 lodě. Pak všechny další maketářské kategorie. Současně na druhém startovišti zahájily jízdy modely F4 A a F4 B a na třetí trati plachetnice. Nijak silný vítr během odpoledne zesílil natolik, že to i pro velké modely bylo nepříjemné, pro menší dokonce až nebezpečné. Pepa Čejka nabral do modelu tolik vody, že musel jízdy zrušit.

My jsme využili volného odpoledne a udělali si výlet na Rožmberk. Celé odpoledne bylo zcela výjimečně slunečné počasí. Zarazil mě malý počet modelů v kategorii F2 B, tak jsem si udělal jednoduché srovnání. Řada maketářů přešla z kategorie F2 do nových maketářských kategorií, parníků, plachetnic, ale i F4 B, F4 C. Počty pak byly následující: 51 modelů v maketářských kategorií a 46 modelů juniorů a seniorů v kategorii F4 A. Takže situace pro makety není tak tragická, a to řada maketářů vůbec z různých důvodů nepřijela. V kategorii F2 se žádný nový model neobjevil, vše jako v Jinolicích. Jen přijel Martin Houska s Prezidentem Masarykem. F2 áčka posílili manželé Janouškovi, parníkáře manželé Voráčkovi a pan Emler. Pan Špinar tentokrát nasadil Stavense, jeho S. M. S Oldenburg mu v Jinolicích poškodil oheň.

Trávníky skutečně znatelně vyschly, ale večer začalo opět krápat a noc byla jako předešlá. V sobotu ráno jsme pěkně čvachtali, byla zima, naštěstí byly v chatě akumulačky, které jsme po příjezdu ihned zapnuli.

Naše jízdy byly až od 13,30. Ráno soutěžily plachetnice, byl jsem se tam asi na hodinu podívat. Opět chvíli pršelo. Pak už byl čas připravit model, tentokrát jsme jeli jen 2 jízdy, třetí až v neděli dopoledne.

Trochu pršelo, když jsme končili jízdy F2 B, tak jsme modely sušili, aby na nich nezůstaly dešťové kapky. Je to úžasná činnost, kdy se snažíme nerůznějšími savými prostředky vodu z modelu odstranit a nepoškodit detaily na palubě a nástavbách. Pak už bylo počasí ucházející, nepršelo. Jako poslední soutěžily parníky. Modelu paní Voráčkové se po skočení jízd nějakým způsobem přetočilo servo ovládající parní stroj a model už jen couval, samozřejmě špatným směrem. Nejúžasnější byl však model pana Voráčka. Jeho parní stroj vyluzoval zvuky jakoby vezl klec s kanáry.

V neděli dopoledne jsme odjeli poslední jízdu 4. seriálové soutěže, tentokrát za slušného deště. Opět usušení modelu, pak ho uklidit do bedny, sbalit vše ostatní.

Po obědě následovalo vyhlášení výsledků obou soutěží. Vítězové byli odměněni diplomy a medailemi se znakem pořádajícího klubu Maják Borovany a na zadní straně štítkem, kde je uvedeno jméno soutěžícího, kategorie, umístění a pořadí soutěže. Svědčí to o pečlivé přípravě a organizaci soutěže. Byl dodržován přesně předem stanovený časový rozvrh. Opravdu jsme tak měli možnost využít volný čas k výletům.

Počasí se ovlivnit nedalo, organizace byla perfektní, rozhodčí jsou už téměř profesionálové, jsou na každé soutěži. Zázemí kempu i restaurace byly taky dobré. Jediná nevýhoda těchto akcí je, že díky místům konání, tj. většinou kempům, se přijedou podívat jen skalní příznivci lodního modelářství. V tomto případě sehrálo svou negativní roli i nepříznivé počasí. Nezbývá než doufat, že na poslední soutěži ke konci prázdnin v Jablonci nebude počasí tak pomstychtivé.

Kompletní výsledky jsou opět zveřejněny na oficiálních stránkách KLoM ČR.

Galerie:

Vložil: Majer Karel

Vložil: Luštinec Ladislav

Komentář členů klubu:

24.06.2010

Pěkný článek a soutěž, škoda že jsem měl jinou práci a nemohl se zůčastnit.