Plachetnice v Jablonci - Kotva 2010

04.09.2010 | Autor článku: Matějka Petr

Přečteno 1552x

Při plánování kalendáře na letošní rok se o pořádání poslední soutěže maketových modelů lodí přihlásil jablonecký klub Admirál. Nakonec byla soutěž připojena k tradiční Kotvě a Stuze pořádané koncem srpna.

Jako tradičně tento rok jsem se do Jablonce přihlásil s Phantomem (plachetnice NSS-A). A jako tradičně jsem nestíhal páteční začátek, takže jsem jel jen sobotní Kotvu. K ubytování jsem stejně jako v loňském roce využil chaty v Huti u Jablonce spolu s Karlem Majerem. Páteční příjezd do Jablonce nevěstil nic dobrého, od Mnichova Hradiště se mraky zatáhly v souvislou clonu a začalo pršet.

Déšť během noci neustal, sobotní ráno nevěstilo nic dobrého. Neodrazen počasím jsem vyrazil na jabloneckou přehradu. Zde jsem našel všechny tradiční soutěžící "plachetetničkářského teamu" a tak došlo k diskuzi pod přístřešky. Start o deváté vzal za své, s nadějí podpořenou místními znalci počasí, se čekalo na desátou hodinu. Krásné počasí se nekonalo, zima byla a pršelo, počasí spíše odpovídalo podzimu a ne konci léta. Mírné vylepšení počasí přišlo opravdu s desátou hodinou, proto se šlo na vodu. Díky skluzu z pátku se odjížděla poslední jízda ze seriálové soutěže. Čas jsem využil k pořízení fotek zúčastněných modelů plachetnic.
Po krátké pauze následovaly jízdy Kotvy, kde jsem se již zapojil i já. Počasí stále velice proměnlivé, ale šlo se na vodu. Trať na přehradě nepatřila mezi nejlehčí. Vítr se točil ze dvou směrů, místy zvedal nepěkné vlny a soutěžní trojúhelník byl nejdelší co jsem kdy jel. Jízda kolem vrcholové boje byla hodně obtížná. Phantom plachtil dle mých představ, během loňského a letošního roku jsem se s ním ideálně sžil. Během jízd nedošlo k závažným incidentům o záchranu modelů se staral místní záchranný sbor.
Ten se bohužel dostal velice pozdě k neovladatelnému Pen Duicku Karla Egerta, který si to namířil přímo do kamenné zdi na břehu. Odnesl to čelen a kosatky, na model nebyl krásný pohled, škoda že nebyl záchranný team rychle k dispozici. Pen Duick nabral během jízdy mnoho vody a při vší smůle navlhlý přijímač vypověděl službu. Karel je ale velký bojovník, takže model opravil a do třetí jízdy nastoupil!
Při třetí jízdě se na přehradu valila stěna tmavých mračen. Pět kol se zdálo být dlouhých, jen co jsem dojel poslední kolo a vyndal model z vody strhl se prudký liják. Některé modely byly stále na trati. Konec závodu opravdu náročný.

Jelikož jsem byl domluven na prodeji Phantoma, předal jsem jej novému majiteli, čímž jsem do bojů během nedělní Stuhy nezasáhl. Jablonecká soutěž byla připravena pečlivě, díky oddělené vodní ploše pro plachetnice a klasické motorové modely bych bez zpráv od Karla Majera ani nevěděl, jak se bojuje na koupališti.

K tradičním modelům posledních let (velice rychlý illbruck, jablonecké Atlantisy, Endeavour, stále dodělávaný Spray s kozou na palubě a další) se přidalo letos pár novinek. V Jablonci se představil krásný Pirate p. Kincla a stějně pěkný Silbp Karla Šimůnka. Pirate je snad nejhezčí kterého jsem z Pirátů na našich vodách viděl, Silbp je krásně čistě postavený a již také začíná krásně plachtit.

Letošní seriál je na konci, sejdeme se již jen na Zamykání sezony v Jinolicích.




Galerie:




Vložil: Matějka Petr

Copyright © 2010 - 2016 Petr Matějka | Administrace | Počet návštěv: 102278