Pitchbrothers Smackdown 2009 - Dánsko

10.10.2010 | Autor článku: Laube František

Přečteno 1156x

Když jsem byl v úterý 5.5. u Petra Novotného pro nějaké náhradní díly, nevracel jsem se domů jen s náhradními díly, ale i s nabídkou odjet s ním do Dánska na akci, doma mi výlet schválili a tak se mohlo vyrazit. Akce se oficiálně konala od pátku 8. 5. až do 10. 5. a pořádal jí Dánský vrtulníkářský klub Pitchbrothers ve městě Sonderborg. Vyrazili jsme ve čtvrtek brzo ráno z Prahy a po několika přestávkách jsme byli asi za 9 hodin na místě. Ještě než jsme stačili vystoupit z auta, jeden z pořadatelů už v rukou držel dvě plechovky s pivem,které jsme museli ihned povinně vypít. Potom jsme si prohlédli obytný autobus, ve kterém jsme přímo na letišti měli spát a popravdě jsme se ho celkem báli, ale byli jsme příjemně překvapeni, v přední části bylo několik sedaček okolo stolů, sprcha, WC, a lednice plná piv, vzadu několik oddělených místnůstek s postelemi.

Ve čtvrtek se moc nelétalo, spíš se jen pilo, my Dánské pivo a oni České pivo a Becherovku co jim Petr přivezl, po tom jsme dostali kartičky VIP (Very Insane Pitchbrother), za které jsme měli veškeré jídlo a pití na akci zdarma. ,jako i ostatní zúčastnění piloti .V jedenáct hodin večer pro nás přijely dva minibusy a jelo se do města na diskotéku, byl jsem zvědav na Dánky, podle slov místních nádhera, po příjezdu jsme to s Petrem obhlédli a no nic moc, ale byla sranda a absolutní pohoda, vrátili jsme se okolo čtyř hodin ráno.

Druhý den měli přijet nahlášení Top piloti, jako Lukas Riva, Daniel Jetschin, John O´Rourke a David Nolan. Chris Walton a Andy Hornyak přijeli už ve čtvrtek, bratři Szabové a Markus Kim nepřijeli vůbec. Takže se v pátek čekalo, létalo, pilo a někdo dospával předešlou noc. Po tom co Lukas přijel, dal si dohromady vrtulníky, tak začal létat a byla to nádhera, ono vůbec bylo super, vidět to, co člověk viděl předtím jen na videu, vidět ve skutečnosti . Lukas dal dva starty s T-rexem 700 a z toho ten druhý díky hecování, kterého tam bylo všude dost, skončil ránou, odnesl trosky svému tátovy a za chvilku byl T-rex jako nový. Ještě nikdy jsem neviděl tolik rozmlácených a v zápětí zase spravených vrtulníku. Lety všech pilotů byly super a já jsem byl celou dobu nalepený za sítí a všechno to, co jsem znal jen z internetu, sledoval.

V pátek odpoledne, když se zrovna nějak nelétalo najednou někdo přinesl na plochu nastartovaného T-rexe 700 s bílou kabinou a s vysílačkou a zase odešel, z reprobeden se ozvalo, že se máme všichni koukat na plochu a najednou přijížděl Nissan Skyline a z něho vystoupil člověk v bílé kombinéze a v motorkářské helmě, vypadal jako Stig z pořadu TopGear(pro ty co nevědí o co jde, tak ať se podívají na tento pořad na jedné z nově spuštěných televizí), Stig přišel, vzal si vysílačku a do té doby než odstartoval, jsem si nebyl jistý, kdo Stiga hraje, ale jakmile se vrtulník odlepil od země, poznal jsem v něm výborně létajícího Andyho Hornyaka, jeho lety byly „brutální“, moc se mi to líbilo, po přistání nechal Stig vrtulník vrtulníkem, nastoupil do Skylina a zase zmizel někde mezi karavany. Večer se zase pilo, ale teď v autobuse, je to super věc pro menší párty, pili jsme whisky z lžiček, Lukas pivo z rotorového listu a byla zase sranda a pohoda, která se protáhla zase asi do čtyř ráno.

Každou noc se samozřejmě také létalo při rozsvícených reflektorech a za doprovodu hecování od přihlížejících, po každém „Lower, Lower“ jsem čekal kdy si někdo škrtne o zem.

V sobotu ráno nás zase probudilo (ráno ne moc příjemné) bzučení vrtulníků, jako každý den. A bylo zase na co koukat, lety Daniela Jetschina s vrtulníkem Logo 600 V-bar, Lukas Riva a Andy Hornyak s T-rexema 700, Petr Novotný s T-rexem 600, moc se mi také líbily lety Toma Erika z Norska s vrtulníkem Raptor 90 SE, který se bohužel při jednom letu „rozebral“ ve vzduchu, po tom co se list potkal s ocasní trubkou. Několikrát během dne létal pilot z Německa s tří metrovým Yakem a i když já mám radši modely s rotorem, jeho lety se mi také moc líbily. V sobotu jsem si zalétal i já s mým T-rexem 700, dal jsem dohromady asi 5 startů, při kterých mi Petr vrtulník doladil, řekl co dělám špatně a já jsem podle jeho rad začal létat o několik metrů níž. Vrtulník mi po doladění chodil super a už mi vůbec nevadilo, že vedle mě lítá Lukas Riva, spíš mě jeho lety nabudily k dalším startům. Večer se zase létalo a ti co nelétali, tak zase pili, ale nebylo to do tak pozdních hodin, jako v předešlých dnech, protože se blížila neděle, den odjezdu.

A teď malé shrnutí co bylo na akci k vidění: mezi devadesátkovými vrtulníky absolutně vládl T-rex 700, asi jeden vrtulník Synergy N9 a pár Raptorů 90 SE, mezi padesátkovými to pak byly vrtulníky T-rex 600, ať už Nitro nebo Elektro, asi tři Loga 600, pár Raptorů a Knightů od firmy Compass, mezi zahraničními piloty jsou velmi oblíbené listy Torsion Blades, které byly asi na polovině všech vrtulníků, v o hodně menším počtu se létaly listy Align a asi na dvou vrtulnících jsem zahlédl listy Radix, palivo se létalo převážně Rapicon.

V neděli kolem oběda jsme vyrazili směrem Praha. Byla to super akce, se suprovými lidmi, bylo moc srandy a bylo se na co dívat a dokonce jsme všechny vrtulníky vezli domů v tom stavu, v jakém s námi do Dánska přijely. Odjížděl jsem s o několik triček nacpanější taškou, lehčí o kanistr paliva a bohatší o krásné zážitky a několik nových super známých, se kterými jsem stále v kontaktu a domluven na další zahraniční akci.

Další fotografie z akce můžete vidět na webových stránkách pořádajícího klubu www.thepitchbrothers.com

František Laube jr.
Foto: Petr Novotný

Článek vyšel v časopise Rc Revue 2009/8 strana 58




Galerie:




Vložil: Laube František

Copyright © 2010 - 2016 Petr Matějka | Administrace | Počet návštěv: 102278