NS dobojováno - Duchcov 5.-6.9.2009

09.03.2010 | Autor článku: Matějka Petr

Přečteno 1607x

Na začátek září byla naplánována poslední 5. seriálová soutěž MS ČR lodních modelů kategorie NS. Konala se na rybníku Barbora ve městě Duchcov nedaleko Teplic. Předpověď počasí předvídala nevlídné počasí s deštěm, no prostě "ideál" pro soutěžení.

Jako vždycky jsem na soutěž dobil baterie, sbalil vše potřebné a v brzkých sobotních hodinách vyrazil směr Duchcov. Sice jsem dle předběžného harmonogramu jezdil až na večer, ale prezentace se konala do půl deváté ráno, proto si nešlo přispat a musel jsem vyrazit jako vždy brzo. Z Prahy je to pohodová cesta, u Lovosic jsem to nevzal na Teplice, ale projel jsem se kolem Milešovky až do Duchcova. Krajina velice pěkná, ikdyž jsem řídil, tak jsem se nemohl nekochat pohledem na ta panoramata :-). Barboru jsem našel bez problémů, auto zaparkoval také, proto nic nebránilo prezentaci. Poté jsem měl čas prohodit pár slov s ostatními modeláři. Některým ještě teď jednou děkuji za materiálovou výpomoc.

Po slavnostním zahájení se šlo rovnou na věc. Pořadatelé z místního klubu "Royal Dux" Duchcov připravili dvě klasické trojúhelníkové tratě s bohužel špatným přístupem na soutěžní molo. U kategorie F4 to bylo lepší, ale u maket to na mokrém betonu pěkně klouzalo. Naštěstí to každý model s modelářem přežil a i ty nejtěžší lodě se podařilo dostat na vodu. Plachetnice měly vytyčený soutěžní kurz o kousek dál, přístup do vody byl bez problému.

Na soutěž se přihlásilo dost soutěžících, prvotně bylo avizováno, že se 3. jízda kategorie F4-A seniorů pojede až během nedělního rána. Nejspíš zapracovala nevlídná předpověď počasí, přijelo méně soutěžících a tak se všechny jízdy odjely během soboty. Počasí místy nepřálo, naštěstí nepřišel žádný velký živel, tak zůstalo jen u občasného větru a krápání.
Místy jsem sledoval dění kategorie NSS, plachtám to plachtilo velice pěkně. Jediná kolize byla mezi Pen Duickem Karla Egerta a Sea Windem Karla Zapletala. Kolizního Sea Winda už jsem během letošní sezony viděl vícekrát, je škoda, že si na to Karel Zapletal nedá trochu větší pozor, vždyť jeho Sea Wind ze stavebnice patří k nejobratnějším modelům startovního pole.

Nevím jak to bílinští dělají, ale skoro na každé soutěži rádi předvádí potápející se modely. Pátá seriálová soutěž tomu nebyla vyjímkou, ke dnu si to namířil Scheweningen Petra Nekardy mladšího. Tentokrát se záchrané akce nechopil vedoucí klubu p. Procházka, ale model zachraňoval sám soutěžící. Naštěstí se podařilo model vylovit, ale soutěžním bojům bylo konec. Scheweningen se již na vodu nedostal.

Po odjetí jízd jsem se bavil s plachetničkáři, neodolal jsem a zajel si domů do Prahy pro svou plachetnici na nedělní regatu. Prostě jsem si chtěl jen tak zajezdit a užít si taky trochu toho větru. Po příjezdu zpět do Duchcova jsem se vydal za ostatníma do místní restaurace u Valdštejnů. Zde se debatovalo do pozdních nočních hodin.

Nedělní dopoledne bylo ve znamení regaty plachetnic. Jela se stejná trať jako během sobotního závodu. Ze začátku foukal příjemný vítr, tak mě to plachtilo velice slušně. S přibývajícím časem se rozfoukalo velice silně, takže jsem očas na zadní vítr nořil příď do vody, proto jsem neryskoval utopení plachetnice a vyndal model ven z vody. V plachetnici nebylo naštěstí moc vody (předpokládal jsem že jí tam bude daleko víc), ale dám na radu Jardy Peška a zmenším hlavní plachtu, čímž odstraním návětrnost plachetnice a také nebude plachta tak velká na zadní vítr. Ideální by bylo udělat jednu plachtu do silnějšího větru a jednu na slabý vítr.

Ihned po odjetí regaty se šlo na vyhlášení výsledků 5. seriálové soutěže a celého seriálu MS ČR. V 5. soutěži jsem obsadil 6. místo, celkově to stačilo na 8. místo z 26 soutěžících. Mohlo to být lepší, i horší, takže nakonec spokojenost s umístěním během mého prvního odjetého seriálu MS ČR. Pro kompletní výsledky Vás odkáži na web svazu modelářů (http://www.svazmodelaru.cz). Nakonec chci poděkovat všem pořadatelům za velice pěkně připravené soutěžní víkendy, už teď se těším na zamykání vody do Jinolic (26.-27.9) a také na nový ročník v roce 2010.

(Článek původně publikován na původním webu klubu Barrakuda)




Galerie:




Vložil: Matějka Petr

Copyright © 2010 - 2016 Petr Matějka | Administrace | Počet návštěv: 102278