Zahájení seriálu NS 2014

02.06.2014 | Autor článku: Majer Karel

Přečteno 749x

Zahájení seriálu se po dvou letech opět ujali modeláři z Třebechovic pod Orebem. V pěkném areálu tábora v Bělči nad Orlicí se tak opět sešli vyznavači maket. Asi dva dny před soutěží, po uzávěrce přihlášek, třebechovičtí na svých klubových stránkách zveřejnili seznam soutěžících a časový harmonogram obou soutěží. Kdo se na klubový web podíval, věděl, co ho kdy čeká. Tento harmonogram byl následně dodržován bez jakýchkoliv změn, což velmi přispělo k pohodovému průběhu obou soutěží. Na Mlýnském rybníku byly připraveny tři startoviště s velkými stabilními platy, pěkně vysoko nasazená laťka. Jediné, co se nedalo ovlivnit, bylo počasí. V pátek foukal silný vítr, odpoledne déšť, v sobotu opět odpoledne déšť a kroupy, v neděli ráno chladněji, pak příjemně a sluníčko. V pátek ráno bylo zahájení obou soutěží. Z našeho klubu jsme se zde potkali čtyři, já, František Cerha, Milan Janoš a Mirek Malinský. Později přijela Eva, ale ta nesoutěžila. Po zahájení následovalo hodnocení modelů. Jako první byly na řadě makety F2 A. Chtěl jsem modely vyfotit, proto jsem se infiltroval do sálu s modely. Vzápětí jsem byl Otou Holanem delegován do hodnotící komise, protože nepřijeli někteří rozhodčí. Tak jsem společně s panem Špinarem a Ferjančičem hodnotil modely Ivana Grni, pana Šestáka, Martina Housky, Jirky Biliny a dalších z této kategorie. Pak následovalo hodnocení parníků, po nich kategorie F2 B. V té představil Standa Jíša novou nádhernou maketu britského torpédového člunu Perkasa. Taky to byla po letech zase silně obsazená kategorie. Další nová maketa byla Pepy Darvaše, postavil stejný typ jako má Jiří Linhart, ale nebyla ještě úplně hotová. Pepu pak při jízdách provázela smůla. Pak přišly na řadu další kategorie. V F4 B byl opět Ivan Grňa s jeho Britanii, přesídlil sem Standa Jakeš, taky tuto kategorii posílil parníkář Stanislav Jedlička. Mezitím probíhaly soutěžní jízdy, dopoledne F2A, po obědě parníky, na dalších startovištích makety ze stavebnic, nejvíce obsazená kategorie F4 A a samozřejmě plachetnice. Po celý den foukal dost silný vítr, který občas potrápil i plachetnice. Parníky jezdily na startovišti č. 1, které bylo přímo proti větru. Jsou to značně velké lodě, které si s větrem dokázaly poradit, jen couvání jim vítr dokázal znepříjemnit. Neskutečnou smůlu měl pan Špinar. To se vítr poměrně utišil a jeho parník byl mezi spodní stranou trojúhelníku a přistávacím dokem, když přišel prudký závan větru, který model naklonil na bok, ten nabral vodu a začal se pomalu potápět. Hrozící katastrofu odvrátil mladík, který pro model skočil. Vody v něm bylo požehnaně. Pan Špinar celou noc a následné dopoledne strávil sušením modelu a opětovném uvedení do provozuschopného stavu. Úžasní byli manželé Voráčkovi, oba soutěží s korvetami třídy Flower. Paní Voráčková byla tentokrát mnohem úspěšnější než manžel. V sobotu dopoledne konečně došlo na i na kategorii F2 B. Vlastně jsem ani nevěděl, jak dopadlo statické hodnocení, protože loni v Jinolicích to byla bída, tak jsem si letos moc iluzí nedělal. Ale jízdy se mi kupodivu docela dařily až na jedno přistání, které se ne zcela vydařilo. Vzápětí mě to docela mrzelo, protože mi tak o necelý bod uniklo první místo. Po obědě přišly na řadu opět parníky. Pan Špinar přivez vysušeného Schaarhorna. Ve strojovně byla ale nějaká závada, protože po první jízdě musel soutěž ukončit. Ještě jsem na druhém startovišti stihl jízdy Ivana Grni. Jeho Britanie je na vodě moc pěkná. To, že do této kategorie přešel Standa Jakeš, jsem zjistil až v tuto chvíli. Soutěžil s modelem remorkéru Yorkshireman, od Model Slipway. V pozdním odpoledni jsme si odskočili podívat se na zahradní železnici do Bělče. Pak přišel příšerný slejvák s kroupami. Byli jsme v té době autem v Hradci, po chvíli jsem nevěděl, jestli ještě jedu nebo už plavu. V neděli ráno jsme ve stejnou hodinu jako v sobotu absolvovali jízdy 2. soutěže. Překvapen sobotním úspěchem jsem se snažil o co nejlepší výsledek, kupodivu to docela vycházelo. Pepa Darvaš uklouzl při přenášení modelu na trávě, jak sám napsal na Monaku, sedl si na pr… a model rozbil. Urazil jeden komín a nějaké další drobnosti. Nicméně model byl schopen plavby. Jiří Linhart spálil jeden motor, když nějaká nečistota zablokovala vrtuli a pevné spojení hřídele s motorem vykonalo své. No a do třetice všeho dobrého a zlého další soutěžící vůbec neodstartoval. Do oběda byly všechny soutěžní jízdy ukončeny a po obědě, mimochodem vaří zde moc dobře, následovalo vyhlášení výsledků obou soutěží. To už bylo velice příjemné počasí. Pak už následovalo jen rozloučení a hromadný odjezd domů. Myslím, že organizátoři odvedli hodně dobrou práci.




Galerie:




Vložil: Majer Karel

Copyright © 2010 - 2016 Petr Matějka | Administrace | Počet návštěv: 102357